Verslag architectuur rondleiding

27-05-2013 22:08

Architectuur verslag

Voor CKV hebben we een rondleiding gehad in de binnenstad van Utrecht. De rondleiding was verzorgd door Aorta architectuur centrum. Het ging over moderne architectuur. Het leek me wel interessant maar erg enthousiast was ik niet. Het was een zonnige dag wat het iets minder erg maakte. Het was nog best een stukje lopen maar ja, het mooie weer maakte het minder erg.
Ik vond de begeleidster overigens het charisma hebben van een deur. Dat maakte het soms lastig om haar te volgen maar een deel van de rondleiding kwam nog wel een beetje over.

In onze rondleiding hadden we wat meer feitjes zoals date en het bouwjaar. Maar om eerlijk te zijn is dat ook helemaal niet zo interessant. Ik ben overigens echt iemand die het heel interessant vind om te weten wat de mensen die erin wonen ervan vinden. Het had me leuk geleken als er iets verteld werd over de bewoners of iets dergelijks.

 

Klein huisje aan de drift

Een klein huisje waar ik ook mijn stukje over had. Ik vind het erg leuk en interessant. Ik vind het ook erg mooi hoe die architecten zo iets gebouwd hebben en bedacht hebben. Het is vernieuwend en praktisch.

 

 

 

Appartementen Mariaplaats

De appartementen bij de mariaplaats waren erg vernieuwend en ik ben zelf fan van deze kleur stenen. Het kwam erg mooi uit ook door de grijze details. Het gebouwd op de plek waar eerst een klooster stond. Daar zijn zelfs nog resten van te zien. Ik zou er graag willen wonen.

 

Neudeflat

De neudeflat is zoals wel duidelijk is, niet gebouwd omdat hij zo mooi is. Hij is erg lelijk naar mijn mening en ik denk dat ik die mening wel deel. Het past ook totaal niet binnen de rest van de stad. (beetje als het nieuwe vredenburg)