Warm bodies in de bioscoop

08-05-2013 17:23

 

Warm bodies in Bioscoop catherijne op 25-04-2013
Ik ben samen met Kees naar de film Warm Bodies in de bioscoop geweest. We kozen voor deze activiteit omdat ik toevallig nog twee bioscoop bonnen thuis had liggen waardoor we gratis naar de film konden. Dit leek me een leuke film aangezien er veel reclames voor gemaakt zijn. Ook had ik gehoord dat, ook al is het door de makers van twilight gemaakt, het een hele andere film dan twilight is.

De film is gebasseerd op het gelijknamige boek van Isaac Marion. Ik heb het boek verder niet gelezen en heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. De film gaat over zombies, simpel gezegd. Nadat het virus uitbrak was er een grote groep overlevende over, zij hebben een nieuwe stad in de stad gebouwd met hoge muren. Binnen die hoge muren wonen alle nog gezonde mensen. De president van deze stad beheerd alles. Hij leid ook jonge mensen op zodat ze een leger kunnen vormen. Op een dag moeten de opgeleiden jongeren het geïnfecteerde deel van de stad in om medicijnen te halen. Dan gaat het mis en komen ze ‘lijken’ tegen. Veel van hen overleven het niet. En de dochter van de baas, een van de opgeleide jongeren word ontvoerd door een van de zombies. Hij doet alsof zij een zombie is met alle gevolgen van dien. Ik wil verder niks verklappen over de film.

Ik vond het een verassende film. Ik verwachtte stiekem gewoon een lichte fleurige zombie film á la twilight. Dit was zeker niet het geval, ik kan er niet bij hoe je een verhaal als deze kan bedenken! Er zit zo ontzettend veel fantasie in en het is anders dan andere films. Alhoewel sommige stukjes nog steeds niet echt klopte, was het een hele toffe film waar ik van genoten heb. Het was geen enge film maar er zaten wel een paar goede spannende stukjes in en een paar schrikmomenten.

Ik heb gekozen voor een verslag omdat ik hierin het beste mijn mening kon vertellen en mijn enthousiasme een beetje over kon brengen. Ik denk niet dat dat was gelukt met een folder of filmpje of iets dergelijks. Een verslag leek me ook het makkelijkst want dit gaat erg makkelijk en is erg makkelijk als je eenmaal begonnen bent.

https://en.wikipedia.org/wiki/Warm_Bodies_(film)